Η λανθασμένη στάση σώματος συνεπάγεται καταπόνηση του μυοσκελετικού μας συστήματος; Τι προβλήματα προκύπτουν και πως μπορούμε να τα αποφύγουμε;

Στα πλαίσια της γενικότερης κρίσης που βιώνουμε όλοι στην καθημερινότητά μας, το στρες/ άγχος είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την ψυχολογία μας. Κατ΄επέκταση γίνεται  από τους βασικούς λόγους κακής στάσης του σώματός μας, όπως είναι και η λανθασμένη γυμναστική, ή η παντελής έλλειψη της, η συνεχής καθιστική ζωή κ.α.

Η κακή στάση του σώματός μας συνήθως επηρεάζει την σπονδυλική στήλη (Σ.Σ.), όπου τα φυσιολογικά της κυρτώματα γίνονται πιο έντονα ή το αντίθετο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονη κύφωση ή λόρδωση, στην θωρακική και οσφυϊκή μοίρα της Σ.Σ. αντίστοιχα, ευθειασμό στον αυχένα ή την μέση(flat back) κ.ο.κ.

Οποιαδήποτε μη φυσιολογική στάση της Σ.Σ. δημιουργεί αναπροσαρμογές στο μυοσκελετικό μας σύστημα, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στη ΄΄νέα΄΄ θέση. Σε αυτό το σημείο τα προβλήματα αρχίζουν να γίνονται εμφανή με έντονους πόνους στη μέση, στην πλάτη και τον αυχένα, μείωση του εύρους κίνησης και πόνος σε αρθρώσεις όπως είναι οι ώμοι, τα ισχία, τα γόνατα.. Δευτερεύουσας σημασίας είναι το αισθητικό κομμάτι όπου η εικόνα του σώματος μας αλλάζει, χάνεται η κορμοστασιά και όπως έλεγαν οι γιαγιάδες μας, το σώμα παύει να είναι σαν λαμπάδα!

Η συστηματική σωστή γυμναστική είναι ένας τρόπος να αποφευχθούν ή και να διορθωθούν τα προβλήματα που επιφέρει η λανθασμένη στάση του σώματος. Στις περισσότερες περιπτώσεις διορθώνεται σε μεγάλο βαθμό ή και τελείως και η ίδια η στάση. Όταν αναγνωριστεί η αιτία του προβλήματος τότε μπορούμε να μπούμε και σε διαδικασία επίλυσης αυτού. Εάν το άγχος μας κάνει να νοιώθουμε κούραση, πίεση,  βαρεμάρα, ατονία..τότε πρέπει να εντάξουμε στη ζωή μας την γυμναστική, με όποιον τρόπο αυτή μας βοηθάει. Μπορεί να είναι τα μαθήματα yoga, όπου ηρεμεί το πνεύμα μέσω της αναπνοής και ήρεμων ασκήσεων, τα μαθήματα ορθοσωμίας  barre Astie,  είτε ο χορός (μαθήματα zumba, tumbao, bollywood) ή τα δυναμικά προγράμματα (προπόνηση με ιμάντες, λειτουργική προπόνηση, spinning κ.α.) όπου εκτονώνουμε όλη αυτή την ένταση με πολύ ιδρώτα!

Σε πολλές περιπτώσεις η κακή στάση σώματος είναι αποτέλεσμα όχι μόνο του άγχους αλλά συνδυασμός και άλλων παραγόντων όπως αναφέραμε στην αρχή! Για τον λόγο αυτό εμείς, η ομάδα του BodyCORE, εξειδικευμένοι γυμναστές και φυσικοθεραπευτές, συστήνουμε να γίνεται ένας καλός συνδυασμός όλων αυτών των μορφών άσκησης. Το σώμα και το πνεύμα μας χρειάζονται την ίδια προσοχή!!!

*Άρθρο στο περιοδικό “Σελίδες Δυτικά της Αθήνας”

Διαλεκτού Λίνα (Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής, Φυσικοθεραπεύτρια, Pilates Instructor)

Λέντζαρη Λυδία (PT, NDT, Barre Astie Instructor)

X